tisdag 17 februari 2009

veckan som gått sen sist

hela förra veckan var en måndag lr snarare som fredag den 13 kan vara för somliga... INGET gick som det skulle på jobbet... kassa-schemat för veckan va skumt å passade inte alls ihop med allt annat som skulle göras... beställningar å så. stå i kassan funkade iaf som alltid.. dock med ett par tre felslag som såklart rättades till omgående... lr vad sägs om champinjoner som vart ostronskivling... svamp som svamp kanske men priset skiljer en heeel del... tur att man reagerade på slutsumman på det kvittot... ett annnat litet felslag var en kund som köpte 3 kiwi å fick betala för 33 st ....INTE BRA!! tur att det går att göra återköp på sånt ...
beställnigarna vart väl lite som dom ville åxå fick en del roliga brödsorter istället för det jag brukar beställa....nåja det går å sälja det med så det va inte hela världen,men något som inte går å sälja e bröd som vi inte har..... illa.....


Lördag å alla hjärtansdag...va lugn å tillbringades vid wii spelet med sambons sjuka dotter medans han satt vid sin dator å micklade med designen på sin privata blogg... en tur ner på centrum vart det jue åxå... jag fick 3 långa fina rosor av han :) å han fick det samma av mej dock lite kortare.

å så kommer vi till söndagen!

min goa sambo höll på å byta vatten i våra akvarier å jag stod i hallen å snackade med honom.
Av någon anledning så tittade jag ner på golvet vid vitrinskåpet å döm om min förvåning när jag ser en orm ligga där.
(Ormen c:a 3 dm lång är en snok som jag tagit hand om åt en kompis. dom va 2 när jag tog hem dom för att dom skulle lära sig käka död fisk istället för levande.)
På något sätt har den tagit sig ur sitt akvarium å krälat ut i hallen för att där lägga sig å dö..säkert har katten både sett å hört den för han har betet sig helskumt ett tag å jagat i hallen. den måste ha vart på rymmen ett par veckor iaf med tanke på kattens spatt.. hur som så var ormen inte längre vid livet...KUL!!! *NOT*
bara å ringa kompisen å berätta vad som hänt. han vart lika förvånad som vi vart över att ormen lyckats ta sig ut.
dax å rodda ihop en annan burk å ha den kvarvarande ormen i....

nåväl den här veckan har iaf börjat bra....
ska jobba kväll imorrn första kvällen på ett år.... å första i den här butiken....det va den lediga dagen..meen som chefen uttryckte sig "jag ska jue vara hemma hela nästa vecka å pilla mej i naveln"
skulle tro att det blir till å ta det fruktade medarbetarsamtalet den här veckan så det blir överstökat nån gång........


tjing

2 kommentarer:

Josefine sa...

Vad tråkigt att ena ormen rymt och dött för er :/
Hoppas den andra klarar sig bättre. Du kan väl lägga ut en bild på den, jag är nyfiken på hur den ser ut.

Eller ska jag behöva komma och våldgästa !! ?? :)

The Evil one sa...

vi ska se om deet kanske blir en bild på den.... våldgästa kan gå det med annars :P